(digitale) ledenpas – Veel gestelde vragen

Algemeen

Wat is een digitale pas?
Een digitale pas is een online versie van een traditionele fysieke pas of kaart. In plaats van een fysiek document te hebben, wordt alle relevante informatie digitaal opgeslagen en weergegeven via een online app.

Wat moet ik doen als ik mijn telefoon verlies?
Neem dan zo snel mogelijk contact op met de ledenadministratie. Zij kunnen dan je digitale pas binnen enkele seconden blokkeren.

De persoonlijke informatie die wordt weergegeven klopt niet.
Wordt er de verkeerde persoonlijke informatie weergegeven in je Digipas.app? Neem dan contact op met de ledenadministratie. Zij kunnen je contactgegevens wijzigen!

Ik heb een nieuwe/tijdelijke mobiele telefoon. Hoe krijg ik de Digipas.app weer op mijn nieuwe/tijdelijke telefoon?
Door op je nieuwe/tijdelijke mobiele telefoon dezelfde activatie e-mail te gebruiken als die je op je andere mobiele telefoon hebt gekregen, kun je dezelfde activatielink gebruiken. Mocht je deze e-mail niet meer terug kunnen vinden, neem dan contact op met de ledenadministratie.

Zijn mijn persoonlijke gegevens veilig?
Digipas gaat zorgvuldig om met jouw persoonlijke gegevens. Benieuwd hoe wij dat doen? Bekijk hoe we met privacy omgaan.

Wat als ik geen smartphone in gebruik heb voor de digitale ledenpas? In deze gevallen biedt de speeltuin een printbare versie van de ledenpas.

Downloaden en activeren digitale pas

Hoe download ik de Digipas.app?
Vanuit Digipas.app ontvang je een activatie e-mail met daarin de ‘Google Play Store’ of ‘Apple App Store’ link (stap 1). Door hier op te klikken, word je automatisch naar de Digipas.app gestuurd en kun je de app downloaden!
Als de link uit de activatie e-mail niet werkt, kun je ook handmatig in de Google Play Store of Apple App Store ‘Digipas.app’ intypen en de Digipas.app downloaden.

Hoe activeer ik mijn Digipas.app?
Van de ledenadministratie ontvang je een activatie e-mail met daarin stap voor stap uitgelegd hoe je je Digipas.app kunt activeren op je mobiele telefoon.
Als je de Digipas.app al gedownload hebt (stap 1), kun je op de activatielink klikken (stap 2). Door op deze link te klikken, wordt de ledenadministratie automatisch toegevoegd in de Digipas.app!
LET OP: De Digipas.app activeren werkt alleen op je mobiele telefoon!

De activatielink uit de activatie e-mail werkt niet. Wat nu?
Probeer eerst de link te openen in een andere webbrowser (als bijvoorbeeld Safari niet werkt, probeer dan Google Chrome).
Werkt dit ook niet? Onder de activatielink in stap 2 staat een andere link én een persoonlijke code. Ga naar https://api.digipas.app/code en voer je persoonlijke code handmatig in.

Ik heb geen activatie e-mail ontvangen.
Neem contact op met de ledenadministratie en vermeld dat je geen activatie e-mail hebt ontvangen. Zij zullen jou een nieuwe activatielink per e-mail sturen.
LET OP: Controleer eerst je spambox voordat je contact opneemt.

Lidmaatschap

Ik ben geen lid meer
Ben je geen lid meer? Wellicht is je opzegging nog in behandeling bij de ledenadministratie. Neem contact op met de ledenadministratie om te melden dat je een e-mail hebt ontvangen van Digipas.app. Zij kunnen jouw eigen digitale omgeving bewerken of verwijderen.

Waar blijven mijn gezinspassen?
Mogelijk ben je lid geworden via een gezinslidmaatschap. Indien ja, zou het kunnen dat je digitale pas meerdere keren gescand kan worden. Een andere mogelijkheid is dat je meerdere passen hebt in de Digipas.app die je kunt gebruiken.
Als dit niet het geval is en bepaalde gegevens ontbreken, zoals bijvoorbeeld een persoonlijk e-mailadres, is het raadzaam om contact op te nemen met de ledenadministratie. Je kunt hen laten weten welke naam en welk e-mailadres je wilt gebruiken voor het ontvangen van de digitale pas. De ledenadministratie kan deze wijzigingen voor je doorvoeren.

Ik ben sinds kort lid, maar heb nog geen Digipas ontvangen.
Ben je sinds kort lid? Dan kan het zijn dat de ledenadministratie jouw inschrijving nog niet volledig heeft verwerkt. Dit betekent dat je nog niet bent geïmporteerd in ons webportaal.
Dit houdt in dat je nog geen activatie e-mail vanuit Digipas.app hebt ontvangen, waardoor je jouw digitale pas nog niet hebt kunnen activeren.
Mocht dit het geval zijn, neem dan contact op met de ledenadministratie. De ledenadministratie kan bepalen wat de status is van jouw inschrijving!

Kan ik als opa of oma ook lid worden?
Natuurlijk, wees welkom, inschrijven kan in de speeltuin

Kan ik als school of BSO ook onbeperkt spelen in de speeltuin?
In principe is dat wel de bedoeling van de speeltuin. Echter vragen wij u bij een groep van groter dan 15 kinderen het bezoek wel vooraf te reserveren.